Docly

Lomakkeen luominen Formsissa

Arvioitu lukuaika: 1 minuutti

Henkilökohtaiset lomakkeet mahdollistavat yksilöllisen hallinnan ja yksinkertaisuuden.

Ryhmälomakkeet ovat Teamsin tiimin omistamia, mikä tarkoittaa, että ne säilyvät, vaikka yksittäinen jäsen lähtisi organisaatiosta. Tämä takaa jatkuvuuden, yhteisöllisen muokkaamisen sekä tiedonhallinnoinnin ja vähentää riskejä, jotka liittyvät tärkeiden lomakkeiden katoamiseen.

Tällä sivulla

Lomakkeen luominen, jos lomake on vain itselläni tai itselläni ja joillakin tietyillä henkilöillä

1. Avaa Omnian Microsoft 365 -ympäristö osoitteessa: pilvi.omnia.fi (office.com). Kirjaudu tarvittaessa. 

2. Klikkaa vohvelivalikkoa ja klikkaa sitten Forms. Klikkaa tarvittaessa Tutustu kaikkiin sovelluksiin.

3. Klikkaa Uusi lomake -painiketta.

4. Lomake on nyt luotu ja voit alkaa lisäämään kysymyksiä.

Lomakkeen luominen, jos lomake on Teams-tiimissä

1. Avaa Omnian Microsoft 365 -ympäristö osoitteessa: pilvi.omnia.fi (office.com). Kirjaudu tarvittaessa. 

2. Klikkaa vohvelivalikkoa ja klikkaa sitten Forms. Klikkaa tarvittaessa Tutustu kaikkiin sovelluksiin.

3. Klikkaa sivun lopussa kyseessä olevaa tiimiä mihin uusi lomake kuuluu. Jos tiimi ei näy, klikkaa Näytä enemmän -painiketta.

4. Kun tiimi on valittu, klikkaa Uusi ryhmän lomake -painiketta.

5. Lomake on nyt luotu ja voit alkaa lisäämään kysymyksiä.

Lisää Microsoft Forms -ohjeita. Klikkaa oikeasta reunasta kysymysmerkki-painiketta.