ACD (Automatic Call Distribution) -numero ohjaa puhelut edustajille, jotka ovat kirjautuneet ACD-numeroon. ACD-ryhmiä käytetään yleensä asiakaspalvelussa, esimerkiksi kun yhden palvelunumeron puheluihin vastaa monta asiakaspalvelijaa.
Jotta henkilö voi liittyä ACD-ryhmään puhelimeen asennetulla Telia VIP -sovelluksella, on hänen Telia VIP profiili muutettava ensin joko Multi– tai Asiakaspalvelija (Vastaussarja) -profiiliksi.
Multi-profiilin käyttäjä voi asentaa VIP Softphone -ohjelman tietokoneelleen ja käyttää monipuolisesti kaikkia VIP-palvelun ominaisuuksia. He voivat sekä liittyä ACD ryhmään, että asentaa ja käyttää VIP Softphonea.
Asiakaspalvelija (Vastaussarja) -profiili on tarkoitettu ainoastaan henkilöille, jotka toimivat Vastaussarja -palvelun asiakaspalvelunumeroihin kirjautuvina asiakaspalvelijoina, eli he voivat kirjautua sisään ACD ryhmään.
Nämä muutokset tekee IT-Helpdesk tarvittaessa esihenkilön pyynnöstä.